Magic puruit race

De Magic, gebouwd in 1982, is een legendarisch schip in de geschiedenis van de America’s Cup. Ontworpen door Johan Valentijn, is de Magic vervaardigd van aluminiumlegering en voorzien van een vleugelkiel, met een totaal gewicht van 22,5 ton.

Tijdens de Louis Vuitton Cup van 1987 werd de Magic gebruikt als proefschip voor de ontwikkeling van de jacht Eagle. Het schip was uitgerust met een vleugelkiel en geavanceerde gegevensverzamelingsapparatuur om de prestaties te optimaliseren. Deze cruciale gegevens droegen bij aan het ontwerp van de Eagle, dat later werd ingezet in de America's Cup.

Nu de kans om met je eigen schip in een pursuitwedstrijd te varen tegen de Magic!

Programma: Zaterdag 14 september 2024

10:00 uur - Inloop in ons clubhuis ’t Havenhoofd
10:30 uur - Palaver (wedstrijdbespreking)
11:30 uur - Start van de Pursuit Race. De race wordt gezeild met de vaste bemanning van de Magic, ondersteund door jeugdzeilers van Jeugdzeilen Hellevoetsluis.
16:00 uur - Uiterlijke finish
17:00 uur - Prijsuitreiking gevolgd door een inspirerende presentatie over de geschiedenis van de Magic door Brent Biesheuvel.
18:30 uur - Gezamenlijk eten en borrelen

Deelnemen of Bezoeken?

Ben je geïnteresseerd in deelname aan de race of wil je meer weten over het bezoeken van de Magic? Vul het inschrijfformulier in of neem contact op met ons via de website.